Pacjent z objawami infekcji lub podejrzany o zakażenie koronawirusem SARS CoV-2 powinien
TELEFONICZNIE przełożyć wizytę u specjalisty lub planowany zabieg na inny termin.
WAŻNE - Instrukcja SARS COV-2

Środki ostrożności – eliminacja ryzyka transmisji koronawirusa SARS-CoV-2

  1. Wczesne wykrywanie ryzyka:
    • ankieta epidemiologiczna telefoniczna (odpowiedź pozytywna, objawy uniemożliwiają wizytę, zmiana terminu wizyty)
    • ankieta epidemiologiczna przed wejściem do przychodni (odpowiedź pozytywna, objawy, uniemożliwiają wejście do przychodni – telefoniczna zmiana terminu wizyty)
    • pomiar temperatury – temperatura >38ºC uniemożliwia wejście na teren przychodni, telefoniczna zmiana terminu wizyty.
    • bezwzględnie nie przyjmujemy pacjentów w czasie kwarantanny
    • bezwzględnie nie przyjmujemy pacjentów objętych nadzorem epidemiologicznym.
       
  2. Instrukcja postępowania przy przyjęciu pacjenta:
    1. Podczas rejestracji na wizytę pacjenci proszeni są o punktualne przybywanie na 10 minut przed wyznaczoną godziną porady (jest to czas przeznaczony na przygotowanie potrzebnych dokumentów oraz wyposażenie pacjenta w odpowiednie środki ochrony)
    2. Pacjenci wpuszczani są do przychodni przez pracownika rejestracji po zbadaniu temperatury.
      Konieczne częste wietrzenie pomieszczeń
      • każdy pacjent dezynfekuje ręce - płyn do dezynfekcji przy wejściu
      • pacjent zakłada rękawiczki ochronne, maseczkę oraz przyłbicę - rękawiczki ochronne, maseczki i przyłbice dostępne w rejestracji
      • pacjent wypełnia ankietę epidemiologiczną
      • w poczekalni może przebywać tylko jeden pacjent do każdego lekarza tj. trzy osoby. Jeśli pacjent potrzebuje opieki to może mu towarzyszyć maksymalnie jedna osoba.
      • pacjenci siedzą z zachowaniem odległości >2 m
      • preferowana płatność kartą za wizytę
      • po zakończeniu wizyty pacjent zdejmuje przyłbicę, maseczkę i rękawiczki ochronne (przyłbica jest dezynfekowana po każdym użyciu przez pracownika rejestracji, a rękawiczki wyrzucane do wyznaczonego pojemnika)
      • pacjent wypuszczany jest z przychodni przez pracownika rejestracji
    3. Konieczne częste wietrzenie pomieszczeń
    4. Środki ochrony indywidualnej dla pracowników:
      • praca w stroju służbowym
      • przyłbice przecierane co 3 godziny płynem dezynfekującym
      • maski - wymiana zgodnie ze specyfikacją producenta
      • rękawiczki - częsta zmiana
      • mycie i dezynfekcja rąk - szczególnie zalecana po kontakcie z dokumentacją pacjenta, przyjęciu pieniędzy oraz otwarciu przesyłek pocztowych
      • dezynfekcja rejestracji - Blaty dezynfekuje personel rejestracji kilka razy w ciągu pracy
      • dezynfekcja klamek, krzeseł i leżanek w gabinetach po każdym pacjencie
      • dezynfekcja krzeseł w poczekalni kilka razy w ciągu dnia
      • dezynfekcja toalety kilka razy w ciągu dnia
      • w toalecie dostępny płyn do dezynfekcji i instrukcja mycia i dezynfekcji rąk dla pacjentów.
    5. Dezynfekcja powietrza w gabinetach i poczekalni za pomocą lamp UVC oraz ozonatora.