Strona główna » Poradnie Specjalistyczne » Zabiegi » Kryptoliza migdałków podniebiennych

Kryptoliza migdałków podniebiennych

Przerośnięte migdałki podniebienne bardzo często stanowią istotny problem, wiążą się z częstszymi infekcjami w wieku dziecięcym, a w przypadku ich znacznego przerostu mogą prowadzić do zaburzeń w procesie oddychania. Ponadto częste stany zapalne migdałków podniebiennych predysponują do tworzenia się tzw. kamieni migdałkowych, czyli czopów retencyjnych złożonych z resztek pożywienia, obumarłych komórek, drobnoustrojów bytujących w okolicy jamy ustnej i tylnej ściany gardła odkładających się w kryptach migdałków podniebiennych. Mogą powodować wiele nieprzyjemnych następstw, takich jak częstsze zachorowanie na infekcje górnych dróg oddechowych, czy bolesność i uczucie ciała obcego w gardle. Dodatkowo mogą być przyczyną halitozy, czyli cuchnącego oddechu, z którym bardzo trudno sobie poradzić. Sposobem na skuteczne pozbycie się problemu jest zabieg kryptolizy migdałków.

Na czym polega zabieg?
Zabieg polega na spłyceniu, zamknięciu krypt migdałków podniebiennych u osób, u których zalega w kryptach biała treść zastoinowa, będąca przyczyną nieprzyjemnego zapachu z ust.

Kryptolizę laserową przeprowadza się po miejscowym znieczuleniu lidokainą. Działanie lasera ablacyjnego CO2 powoduje uszkodzenie błony śluzowej migdałka. Wywołane laserem uszkodzenie śluzówki powoduje jej złuszczenie się, przebudowę i powstanie blizn, które pociągając powierzchowną jej warstwę powodują otwarcie krypt i ewakuację zalegającej treści. Głębokość zabiegu zależy od głębokości krypt. Zabieg trwa około 30 minut i nie wymaga hospitalizacji. Powikłania występują rzadko. Należą do nich krwawienie i dolegliwości bólowe.

Kryptoliza migdałków podniebiennych

Laryngologia Oddziały zabiegowe

W Euroklinice wykonuje się kompleksową diagnostykę i leczenie chorób nosa, uszu, gardła i krtani. Zespół otolaryngologów zajmuje się leczeniem dzieci i dorosłych Pacjentów. Zespół wykonuje szeroki zakres zabiegów z wykorzystaniem innowacyjnych metod operacyjnych. Dzięki wprowadzaniu najnowszych technologii medycznych zespół specjalistów osiąga optymalny efekt terapeutyczny przy jak najmniejszej ingerencji chirurgicznej.