Strona główna » Poradnie Specjalistyczne » Zabiegi » Laserowe wewnątrzżylne leczenie żylaków kończyn dolnych EVLT

Laserowe wewnątrzżylne leczenie żylaków kończyn dolnych EVLT

Zabieg polega na wprowadzeniu światłowodu przez małe nakłucie do chorej żyły. Poprzez światłowód podawane jest światło laserowe, które niszczy od wewnątrz ścianę zamykając je. Zabiegowi towarzyszy minimalny ból tylko w trakcie miejscowego podawania znieczulenia wokół żyły. Po zabiegu pacjent może w szybkim czasie wrócić do normalnej aktywności. W niektórych przypadkach koniecznie może okazać się leczenie uzupełniające w postaci miniflebektomii i/lub skleroterapii.

Niewydolność żylna to złożony problem zdrowotny, wymagający  specjalistycznego i interdyscyplinarnego podejścia do diagnostyki i leczenia. Pożądany efekt leczenia musi spełniać zarówno oczekiwania zdrowotne jak i estetyczne. Z tego powodu w ostatnim czasie duże uznanie w leczeniu niewydolności żylnej kończyn dolnych zyskały zabiegi łączone, zwane inaczej hybrydowymi.

Zasadniczą przewagą laserowego usuwania żylaków (EVLT) nad klasycznym zabiegiem operacyjnym jest to, iż w sposób kontrolowany i dokładny (pod kontrolą sondy USG) doprowadzić można do wyłączenia z krążenia niewydolnego segmentu żylnego przy zachowaniu funkcji prawidłowo działających zastawek żylnych (np. zastawki ostialnej w żyle odpiszczelowej). Laserem wewnątrzżylnym w sposób małoinwazyjny doprowadza się do likwidacji przyczyny powstania niewydolności żylnej i w efekcie do zniwelowania istniejącego nadciśnienia żylnego w chorej kończynie. W ten sposób zastępujemy klasyczne podejście, polegające na podwiązaniu ujścia pnia żylnego i jego wyszarpaniu na drodze tzw. strippingu.

Zalety:

• Minimalny ból w czasie rekonwalescencji
  • Maksymalny komfort w czasie zabiegu
  • Krótki czas zabiegu
  • Brak lub bardzo niewielkie blizny
  • Małe ryzyko wystąpienia zasinień po zabiegu
  • Doskonały wynik medyczny i kosmetyczny

Kwalifikacja do zabiegu wraz z badaniem przepływu żył USG Doppler

300zł

Laserowe leczenie żylaków kończyny dolnej( cena obejmuje jedną wizytę kontrolną po zabiegu)

Pooperacyjna pończocha uciskowa