Strona główna » Poradnie Specjalistyczne » Zabiegi » Operacje żylaków odbytu (hemoroidów)

Operacje żylaków odbytu (hemoroidów)

Laserowe leczenie wewnętrznych żylaków odbytu LASER/CELON
Zabieg dedykowany jest przede wszystkim do leczenia wewnętrznych żylaków odbytu. Jest to zabieg najmniej inwazyjny i najprostszy z obecnych stosowanych przy leczeniu żylaków odbytu wewnętrznych. Zabieg polega wprowadzeniu sondy laserowej lub sondy celon do guzka hemoroidalnego i aplikacji światła o dł 1470 nm lub prądu o długości fali radiowej celon, powoduje to zamknięcie naczyń hemoroidalnych i koagulację guzka krwawiczego,zmniejszenie przepływu krwi, zmniejszenia uniesienia błony śluzowej i jej wypadania,cofnięcie się guzka krwawiczego i jego zmniejszenie . Podczas zabiegu konieczne może być założenie szwów samorozpuszczalnych. Zabieg jest wykonywany w krótkim znieczuleniu ogólnym. Czas trwania zabiegu ok. 20-30min. Pacjent jest wypisany do domu po około 2 godzinach.  Można powrócić do normalnych zajęć. W przypadku wykonania odparowania hemoroidów zewnętrznych, rany w obrębie anodermy goją się przez około  2 do 6 tygodni. W tym czasie zaleca się częste podmywanie z użyciem szarego mydła i środków antyseptycznych.
Zalety metody laserowej:

• Zabiegi mało-bolesne
  • Niskie ryzyko uszkodzenia śluzówki i zwieracza
  • Niskie ryzyko powikłań
  • Zabieg w ramach chirurgii jednodniowej
  • Możliwość powtarzania zabiegu lub łączenia z innymi zabiegami

Laserowe leczenie żylaków zewnętrznych odbytu
Zabieg dedykowany jest przede wszystkim do leczenia zewnętrznych żylaków odbytu. Jest to zabieg najmniej inwazyjny i najprostszy z obecnych stosowanych przy leczeniu żylaków odbytu. Zabieg polega na odparowaniu zewnętrznych części hemoroidów pozostających poza odbytem. Podczas zabiegu konieczne może być założenie szwów samorozpuszczalnych.

Zabieg jest wykonywany w krótkim znieczuleniu ogólnym. Czas trwania zabiegu ok. 20-30min. Pacjent jest wypisany do domu po około 2 godzinach.  Można powrócić do normalnych zajęć. W przypadku wykonania odparowania hemoroidów zewnętrznych, rany w obrębie anodermy goją się przez około 14 dni. W tym czasie zaleca się częste podmywanie z użyciem szarego mydła i środków antyseptycznych.

W przypadku powiększonych żylaków wewnętrznych zabieg może zostać uzupełniony o koagulację światłem odgałęzień tętnicy odbytniczej i częściowym obkurczeniu śluzówki oraz tkanek otaczających. W ten sposób zmieniony zostaje przepływ tętniczo- żylny w guzku krwawniczym, w konsekwencji czego dochodzi do stopniowego wycofywania się hemoroidów.

Zalety metody laserowej:

• Zabiegi mało-bolesne